Emballasjeforeningen feiret Arenastøtte til Circular Packaging Cluster

Fremdriftsrapport for Forum for sirkulær plastemballasje levert til myndighetene

Torsdag 19. november kunngjorde Distrikts- og digitaliseringsminister Linda Hofstad Helleland at næringsklyngen Circular Packaging Cluster får Arena-støtte. Se video fra arrangementet og intervjuer.

Circular Packaging Cluster har fått Arena-status

Se video fra arrangementet

Circular Packaging Cluster er en videreføring av SmartPack 2030, som ble opprettet av Emballasjeforeningen for tre år siden og har som mål å skape verdens mest sirkulære verdikjeder for emballasje.

Næringsklyngen har gjennom tre år bygget opp et nettverk mellom emballasjebrukere, emballasjeprodusenter, selskaper og aktører innen FoU/akademia, innsamling og foredling samt teknologi og finans.

For perioden 2021-23 har klyngen fått statsstøtte gjennom Arenaprogrammet i Norwegian Innovation Clusters.

I alt var det 15 klynger som søkte om støtte fra klyngeprogrammet 2020 og fire av dem kom gjennom nåløyet.

Fremdriftsrapport om Forum for sirkulær plastemballasje

Fremdriftsrapport

Samme dag overleverte Emballasjeforeningen Fremdriftsrapport fra Forum for sirkulær plastemballasje til statssekretær Maren Hersleth Holsen i Klima- og miljødepartementet. Selv om også dette var et digitalt arrangement, ble overleveringen filmet. Se filmen med kommentarer fra styreleder i Emballasjeforeningen, Erik Bern.

Les rapporten:

Fremdriftsrapport_forum_for_sirkulær_plastemballasje_2020