Emballasjeforeningen har et bredt kompetansetilbud

Knowledge

Emballasjedagene

Emballasjedagene er en konferanse for medlemmer i Emballasjeforeningen. Dagene arrangeres årlig og fungerer som et samlingspunkt for nettverket i emballasjens verdikjede. Hvor en kan dele sine erfaring og kompetanse med andre bransjer.

Emballasjeskolen

Emballasjeskolen er en utdannelse som går over tre samlinger på tre dager i tre norske byer, samt tre digitale kursdager. Undervisningen foregår enten som forelesninger eller ved bedriftsbesøk hos aktuelle produsenter. Dette gir en unik kompetanse innenfor et bredt og dagsaktuelt tema.

Seminarer og fagkurs

Sammen med Grønt Punkt Norge arrangerer Emballasjeforeningen regionale seminarer i emballasjeoptimering og avfallsforebygging. Vi arrangerer halvdags fagseminarer i forbindelse med årsmøte i Emballasjeforsk og generalforsamling i Emballasjeforeningen. Flere av våre medlemmer sender sine ansatte på internkurs for å lære mer om spesifikke fagområder. Kurset gir dem kompetanse til å gjøre bedre valg.

Kurs og arrangementer

14. feb 2023 - 16. feb 2023Holdbar-messen arrangeres 14.-16. februar 2023Norges Varemesse (Nova Spektrum)
16. feb 2023Heldagskurs om fleksibel emballasjeKarenslyst Allé 2
09. mar 2023Generalforsamling i EmballasjeforeningenHotel Continental
26. apr 2023 - 27. apr 2023Fagseminar og Årsmøte i EKNofima Ås
04. mai 2023 - 10. mai 2023Interpack 2023Messe Düsseldorf
23. mai 2023 - 24. mai 2023A circular Future with  Plastics.Lyon
11. sep 2023 - 13. sep 2023Oppstart Emballasjeskolen klasse 53Fredrikstad

Ønsker du oppdatering om emballasje og emballering?