Det nye
STYRET

12. mars 2020

På generalforsamlingen i Emballasjeforeningen 12. mars 2020 ble Erik Bern valgt til ny styreleder. Gry Fahrendorff ble valgt til ny nestleder. Jan Endre Vartdal , Alvhild Hedstein og Dan Johannessen ble valgt som nye styremedlemmer. Les mer om hvem de er og hvor de jobber.

Erik Bern, styreleder

Konserndirektør Group Technical Development and Services, CSR and Procurement, Arcus.
Erik Bern har vært i konsernledelsen i Arcus siden 2011, bakgrunn som CEO i Vectura, konserndirektør Group Supply Chain, innkjøp og eiendom, samt Project Director i ArcusGruppen. I årene 1999-2003 var han i ledelsen og Teknisk Direktør i Ringnes, i tre av årene også som fabrikksjef på Ringnes Gjelleråsen.

Gry Sofie Fahrendorff, nestleder

Product Development Director hos Orkla Confectionery & Snacks Norge AS. Hun har erfaring med produktutvikling og forbrukervareindustrien, med spesiell kunnskap om mat- og drikkevarer, forbrukervaner og – varer, samt innovasjon.

Alvhild Hedstein, styremedlem

Direktør for bærekraft og innovasjon, Bama Gruppen.
Hun var politisk rådgiver for statsråd Lars Sponheim, nestleder i Oslo Venstre og har blant annet arbeidet i Miljøverndepartementet, Fiskeri- og kystdepartementet og Samferdselsdepartementet.

Dan Johannessen, styremedlem

Administrerende direktør i VPK Peterson. Dan Johannessen har arbeidet i Peterson-konsernet siden 2015 og vært CEO siden 2016. VPK Peterson starter nå opp sin nye fabrikk i Halden, men i en overgangsperiode blir det produsert bølgepapp ved fabrikkene i Sarpsborg og Halden samtidig.

Jan Endre Vartdal, styremedlem

Daglig leder i Vartdal Plastindustri, et familieeid selskap med hovedkontor på Vartdal i Ørsta kommune. Selskapet var først i verden med å produsere fiskeemballasje i ekspanderbar polystyren (EPS) i 1965.

Andreas Pihlstrøm, styremedlem

Advokat i NHO
Andreas Pihlstrøm er også nemdsmedlem i klagenemnda for miljøinformasjon og med i styringsgruppen i Forum for sirkulær plastemballasje.

Morten Aas, styremedlem

Leder Emballasje og Design i TINE SA.

Morten Aas

Utdannet meierist og bedriftsøkonom, samt Emballasjeskolen klasse 29.
Har bakgrunn fra Drammen Is og Ørlandsmeieriet før han begynte i TINE, der han har vært pakkerisjef, prosjektleder marked og emballasjeutvikler

Lars Christian Hilden, styremedlem

Fabrikksjef i Mills DA, Drammen, som produserer salater og postei under varemerkene Mills Delikat og Vita Hjertego’. Hilden er utdannet ingeniør og har arbeidet i næringsmiddelbransjen og med emballasje i store deler av sin karriere. Han har blant annet jobbet som konsulent for blant andre TINE og Røra Fabrikker. Han kom fra Elopak før han begynte i Mills for 16 år siden.

Marit Kvalvåg Pettersen, styremedlem

Seniorforsker Nofima AS
Utdannet polymerkjemiker og har en doktorgrad i plastmaterialer, thermoforming og holdbarhet på mat. Leder flere forskningsprosjekter, spesielt på emballering av mat.

Svein Morten Skaldehaug, styremedlem

Assisterende Direktør Innkjøp og Sortiment i Coop Norge Handel. Skaldehaug har fokus på strategisk forretningsutvikling og har operativt ansvar for Pris, Masterdata, Space, Analyse og Miljø.  Siviløkonom NHH og Diplomøkonom Markedsføring og Internasjonalisering.

TA KONTAKT HVIS DU HAR SPØRSMÅL

Administrasjonen i Emballasjeforeningen svarer gjerne på spørsmål:

epost: post@emballasjeforeningen.no

01. apr 2020 - 02. apr 2020AFF 20: Absolute Flexo Future 2025Hotel Tylösand
28. apr 2020Smart Pack 2030: Felles workshop og årsmøte
21. sep 2020 - 24. sep 2020Oppstart Emballasjeskolen klasse 50Scandic City Fredrikstad
19. nov 2020 - 20. nov 2020Emballasjedagene 2020Scandic Park Sandefjord
25. feb 2021 - 05. mar 2021Interpack 2020 - nye datoer i 2021Messe Düsseldorf