Kristin Stenholt kunne sammen med Kelly Hakkebo i Glomma Papp motta Worldstar fra WPO-President Thomas Schneider i Budapest 26. mai.

Glomma Papp ble belønnet med WorldStar-prisen for en emballasje for retur av e-handelsprodukter per post for Bong Norge.

Stas å vinne

– Det var veldig stas å få reise til Budapest. Det er jo første gangen jeg har vært med å vinne, og Worldstar var jo derfor ekstra moro å få med seg, sier produktutvikler Kristin Stenholt i Glomma Papp, som mottok Worldstar-prisen sammen med kollega Kelly Hakkebo.

De vant prisen for emballasjen «Smart Lock», som er en netthandelseske som er tilpasset Postens mål og har låser i sidene som gjør det mulig å returnere varer uten behov for tape.

Anders Englund (t.v.) delte ut ScanStar til Kristin Stenholt og Sami Mikael Vihervuori i Glomma Papp. Til høyre er vi Truls Høivik i Bong, som har vært med på å utvikle emballasjen som kunde av Glomma Papp.
Anders Englund (t.v.) delte ut ScanStar i oktober til Kristin Stenholt og Sami Mikael Vihervuori i Glomma Papp. Til høyre Truls Høivik i Bong Norge.

– Esken er et resultat av samarbeidet med kunden vår, Truls Høivik i bong Norge, samt selger Sami Vihervuori og meg selv som produktvikler i Glomma Papp, sier Kristin Stenholt.

Samarbeid med Bong Norge

Hun beskriver Truls Høivik som en nytenkende og ivrig kunde som stadig ser etter gode emballasjeløsninger i det økende netthandelsmarkedet.

– Han er kreativ og morsom å samarbeide med, og det er veldig artig at samarbeidet har resultert i en så gjev pris!

Kristin Stenholt beskriver prisutdelingen av Worldstar som høytidelig seremoni og en flott kveld med nydelig middag og fin underholdning.

– Det å se alle nasjonene som var representert og hvilke andre løsninger som hadde vunnet pris, var veldig inspirerende, sier Kristin Stenholt.

En anerkjennelse av produktutviklingsavdelingen

Denne returemballasjen for e-handel vant Worldstar for Glomma Papp og Bong Norge.
Denne returemballasjen for Bong Norge blir belønnet med WorldStar.

– For oss er WorldStar-prisen en anerkjennelse av vår produktutviklingsavdeling, sier Bjørn Ivar Larsen, markedsdirektør emballasje/display i Glomma Papp.

– Vi kan jo fortelle kundene at vi er gode på produktutvikling, men det er vanskelig å bevise det. Priser som WorldStar og ScanStar er nettopp beviser på at vi gjør noe riktig. Prisene er også en anerkjennelse av arbeidet som gjøres av dem som jobber i produktutviklingsavdelingen.

Bjørn Ivar Larsen forteller produktutviklingsavdelingen er den eneste som ikke er rammet av rasjonaliseringstiltak i bedriften og at alle ScanStar og WorldStar-prisene de har vunnet blir hengt opp på en skrytevegg i showrommet hos Glomma Papp.

Har kommet ut av tellingen

Bjørn Ivar Larsen forteller at Glomma Papp har egen skrytevegg for Worldstar og ScanStar-priser.
Bjørn Ivar Larsen forteller at Glomma Papp har egen skrytevegg for Worldstar og ScanStar-priser.

Og siden bedriften bevisst har satset på å delta og vinne priser hvert år, har det bli så mange etter hvert at markedsdirektøren har kommet ut av tellingen.

– Men jeg skal telle dem nå, ler han. Larsen bekrefter at bedriften planlegger å delta også i årets ScanStar-konkurranse

Det er to meritterte produktutviklere som reiser ned til Budapest for å ta imot prisen på vegne av Glomma Papp.

Kristin Stenholt har vært produktutvikler på årets prisbelønte Bong-eske, mens Kelly Hakkebo var produktvikler da Glomma Papp vant Worldstar for emballasje til Glamox industrilamper i 2014.

Bong Norge var ikke til stede Budapest, men er likevel glade for Worldstar-prisen.

– Prisen er gøy å få, og vi bruker den som markedsføring på vår internasjonale hjemmeside, forteller Truls Høivik i Bong Norge.

Lyst til å delta i Worldstar? Da må du først delta i ScanStar-prisen.