Årets ScanStar-vinnere er klare

I årets ScanStar-emballasjekonkurranse har totalt 17 priser blitt tildelt nordiske emballasjedesignere, produsenter og brukere.

De 33 deltakerne representerte emballasjeindustrien bredt, inkludert løsninger innen logistikk, mat- og drikkeemballasje og gaveemballasje fra både store og små selskaper.

Kvaliteten på bidragene var svært høy. Juryen satte spesielt pris på monomaterialer og enkle løsninger der god design gjør emballasjen enkel å bruke og resirkulere, samtidig som den gir god beskyttelse til produktet. I år ønsket juryen også å fremheve emballasjens betydning for merkevaren og la merke til dette i mange av de prisbelønte løsningene.

Juryen ønsker også å påpeke at deltakelse i konkurransen er et tegn på at selskapet ønsker å kontinuerlig utvikle sine operasjoner og merkevare gjennom god emballasjedesign.

ScanStar er en felles nordisk emballasjekonkurranse som har blitt arrangert årlig siden 1969 av Scandinavian Packaging Association. Konkurransen er åpen for alle emballasjeløsninger som er designet, konvertert eller brukt i ett av de nordiske landene.

Juryens medlemmer var Ksenija Garbazenka fra PlusPak (Danmark), Lars Windeman fra PacsOn (Sverige), Ole Anton Bakke fra Jotun A/S (Norge) og Virpi Korhonen fra Sense’n’Insight (Finland), med juryens leder Antro Säilä fra Finland. I tillegg fungerte Mikael Gällstedt fra Svenska Förpackningsgillet (Sverige) som observatør for SPA under juryens møte, som ble avholdt i Helsinki i juni.

En emballasje som har blitt tildelt en Scanstar har rett til å delta i den internasjonale WorldStar-konkurransen arrangert av World Packaging Organization (WPO).

Mer informasjon: Juryens leder, administrerende direktør Antro Säilä, +358 40 5891 891, antro.saila@pakkaus.com

LES MER: ScanStar-vinnere og juryens begrunnelse

21. nov 2024 - 22. nov 2024Emballasjedagene 2024Scandic Park Hotell