Utvidet produktportefølje etter overtakelse av MI

Fra 1. april fikk Lexit Group inn 30 nye medarbeidere etter å ha tatt over distribusjonen av Markem-Imajes (MI) produkter og løsninger i Norge, Sverige og Danmark.

Avtalen innebærer at Lexit også tar over MI-organisasjonen i Skandinavia.

– Etter oppkjøpet kan vi tilby et enda bredere spekter av merkeutstyr på F-pak, D-Pak og paller. Dette er et flott tilskudd i vår virksomhet og gir oss flere nye muligheter, forteller Annett Malmo, forretningsutvikler Labeling.

Støtter digital arbeidsflyt
Annett Malmo

Lexit tilbyr etiketter, emballasje, merkeutstyr og programvare som støtter digital arbeidsflyt i alle ledd fra etikettdesign og bestilling til styring av merkingen og sporbarhet gjennom hele verdikjeden.

Løsningene fra Lexit er typisk en kombinasjon av software, merking, hardware og service tilpasset bransje og bruksområde.

MI er en av verdens ledende leverandører av utstyr og løsninger for merking og sporbarhet. Selskapet har til nå hatt egen distribusjon i Skandinavia, men ville overlate ansvaret for skandinaviske sluttkunder til en lokal partner. De valgte Lexit – som blir enedistributør for MI.

Utvidet produktportefølje

Nå tar altså Lexit over distribusjonen i Norge, Sverige og Danmark. Det innebærer at Lexit får en utvidet produktportefølje innenfor Print & Apply med stor kompetanse og erfaring om blekkstråleskrivere, folieskrivere, voksskrivere og etikettapplikatorer.

– Siden Markem-Imaje har konsentrert seg om andre varegrupper og segmenter enn oss, kan vi nå blant annet tilby merking av non-food artikler på en mer effektiv måte. Vi kan skyte informasjon rett på produktene med inkjet-utstyr, forklarer Malmo.

I forbindelse med oppkjøpet flytter verkstedet og lageret inn i nye lokaler på Kløfta, der hovedkontoret også ligger.

Alt i ett hus fra januar 2023

– Fra 1. januar 2023 skal alt være i ett hus. Vi vil fortsatt betjene våre kunder med de samme produktene som før. Den eneste forskjellen kundene vil merke er at vi har en bredere produktportefølje og større ekspertise enn tidligere, forteller Malmo.

Lexit Group arrangerte 3. mai sin første messe på to år. Les mer om dette.

Lurer du på noe?
Emballasjeforeningen svarer gjerne på spørsmål:

epost: post@emballasjeforeningen.no