200 deltakere på Lexit Groups første messe på to år

Lexit Group arrangerte 3. mai sin første messe på to år. Med rundt 200 deltakere i løpet av dagen var både Annett Malmo og Tone Sagen svært fornøyd med oppslutningen.

– Vi ønsker fra år til år å forbedre oss, og denne gangen tok vi et stort steg størrelsesmessig både når det gjelder lokalet, utstilte produkter/løsninger/maskiner og ikke minst antall besøkende – vi doblet det i forhold til den forrige messen i 2020, sier Tone Sagen, markedsansvarlig.

– Messa inkluderer et utvalg av alt det vi kan tilby den brede kundegruppen vår og det er mange som er ute etter både programvareløsninger, datafangst og digitalisering i verdikjeden. Løsningene vi leverer er ofte en kombinasjon av både software, merking, hardware og service – en miks på tvers av fagområdene våre, sier  Annett Malmo, etikettutvikler.

Næringsmiddelindustrien melder seg på

– Det er flere selskaper fra næringsmiddelindustrien i år enn tidligere – noe som er veldig gledelig, og aldri før har vi presentert så bredt på maskinsiden som på denne messen. Produktene fra Markem-Imaje fikk også en sentral og viktig rolle på messen, forklarer hun.

Datterselskapet Foptec deltok

Lexits datterselskap, Foptec, stilte også på stand med ingredienshåndteringsprogrammet Recipe Explorer. Programmet tilbyr fullstendig håndtering av ingredienser, resepter, ingredienslister, næringsdeklarasjoner, produktblad, produksjonsplanlegging, priskalkyler, dokumenthåndtering samt validering av artikkelinformasjon mot GS1 og TradeSolution.

– Kravene til å dokumentere opprinnelse på alle ingredienser i maten krever gode løsninger for fangst og lagring av data, forteller Malmo.

Helge Myre, Tjenesteansvarlig IT for Butikkdrift hos NorgesGruppen, konkluderte i sitt innlegg at «forutsetningen for forbedring er læring».
Ullevaal Stadion

Messen ble i år arrangert på Meet Ullevaal Stadion og besto av en blanding av stands og presentasjoner fra blant andre NorgesGruppen, Vipps, Matbørsen og Lexit-ansatte. Sessions-programmet (diverse fagpresentasjoner) gikk gjennom hele dagen med ulike temaer tilpasset fagområdene og bransjene vi jobber med.

Vi tar med at Helge Myre, Tjenesteansvarlig IT for Butikkdrift hos NorgesGruppen, konkluderte i sitt innlegg på Lexit-messen at «forutsetningen for forbedring er læring».

Her er en liste over kommende arrangementer:

11.05       Webinar om fossilfri emballasje
19. 05     Bærekraftig matemballering
06. 06   Fagseminar med årsmøte i Emballasjeforsk
08:06   Avslutningsseminar i PacKnoPlast
12. 09    Oppstart Emballasjeskolen klasse 52

Lurer du på noe?

Emballasjeforeningen svarer gjerne på spørsmål:

epost: post@emballasjeforeningen.no

28. mar 2024WPO Webinar: Household packaging trends