Spesialkurs i fleksibel emballasje

Lurer du på hvilke krav du skal stille til fleksibel emballasje? Hvor mange lag trengs for å beskytte din bedrifts næringsmidler? Hva sier egentlig EU om bruk av laminater?

Hva: Kurs i fleksibel emballasje
Hvor:
Karenslyst Allé 2
Når: Torsdag 16. februar, 08:30 – 15:30
Påmelding: Kommer

Bli med på heldagskurs om fleksibel emballasje torsdag 16. februar!

Kurset, som holdes i samarbeid med Kirsten Lykke, vil gjøre deg og din bedrift bedre skodd i møte med emballasjeprodusenter.

Målgruppen er emballasjeansvarlige og innkjøpere i næringsmiddelbedrifter og hos emballasjeprodusenter.

Som kursdeltaker vil du få et godt kunnskapsgrunnlag om fleksibel emballasje, som vil gjøre det lettere å føre dialog med emballasjeleverandører.

Du får kompetansen du trenger for at din bedrift skal kunne velge den optimale emballasjekonstruksjonen til emballering av et gitt næringsmiddel, og du blir i stand til å stille de riktige kravene til kvalitet, matsikkerhet, barriereegenskaper, holdbarhet og bærekraft.

Arrangementet finner sted i Karenslyst Allé 2. Programmet starter 08:30 med kaffe og registrering. Kurset er ferdig 15:30. Det blir servert lunsj.

Kursholder er danske Kirsten Lykke. Hun er utdannet sivilingeniør innen kjemi, og jobbet som utviklingssjef i Amcor Flexibles i 20 år. Hun har også hatt ansvar for lamineringslim i Skandinavia for Dow Chemical. De siste 4,5 årene har hun jobbet som selvstendig konsulent, og hjulpet både konvertører og merkevareeiere med utvikling av bærekraftige emballasjeløsninger til spesifikke næringsmidler, og med å løse teknisk vanskelige problemer i produksjonen.

14. feb 2023 - 16. feb 2023Holdbar-messen arrangeres 14.-16. februar 2023Norges Varemesse (Nova Spektrum)
16. feb 2023Heldagskurs om fleksibel emballasjeKarenslyst Allé 2
09. mar 2023Generalforsamling i EmballasjeforeningenHotel Continental