Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er klart

Øverst fra venstre: Beatrice Fahlkvist, Rebecka Berntsson, Daniel Westlén, Anna-Karin Fondberg, Mattias Philipsson, Gerhard Bley, Johan Sjöberg, Mathias Karlsson og Evelina Galli (foto: Scanpack)
Nå slippes sceneprogrammet for Scanpack 2024, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg den 22. til 25. oktober. Utenom de 400 utstillerne på plass, vil besøkende også få et tettpakket sceneprogram med nesten 100 programpunkter.

Årets sceneprogram har fire fokusområder som speiler noen av de mest avgjørende faktorene for bransjens fremtid: Bærekraft, produksjonseffektivitet, innovasjon og emballasjetrender. Nytt av året er jubileumsforelesninger for å feire Scanpacks 60-årsjubileum.

– Vi er veldig glade for å kunne presentere et sceneprogram med stor bredde og spennende foredragsholdere. Vår ambisjon er å gi de besøkende et større kunnskapsgrunnlag og nye perspektiver, sier Monika Ölund, arrangementsansvarlig for Scanpack.

Moderator for sceneprogrammet er Evelina Galli, selvutnevnt teknologinerd og etablert ekspertstemme innen teknologi, både i media og ulike scener.

Noen høydepunkter fra sceneprogrammet:

• Singe-use vs multiple-use: which one is actually better for the environment?
    • Daniel Westlén, statssekretær hos Sveriges klima- og miljøminister
  • From PPWR to Site Zero – how do they match up?
    • Mattias Philipsson, VD, Svensk Plaståtervinning
  • Scanpack Talks: Emballasjebransjen gjennom 60 år – hvilke utfordringer og muligheter venter?
    • Anna Jonhed, CEO, Rottneros
  • Panelsamtale: Mot et sirkulært og bærekraftig emballasjemarked – hva gjør den svenske bryggerinæringen og hvordan blir det egentlig med den klassiske «rödbacken»?
    • Panelet består blant annet av Anna-Karin Fondberg, VD på Sveriges Bryggerier og Åsa Stenmarck, ansvarlig for nasjonal plastsamordning, Naturvårdsverket
  • L’Oreal’s Sustainable Apporach for a Global Challenge
    • Beatrice Fahlkvist, Scientific & Regulatory Affairs Manager/Sustainability Lead, L’Oreal
  • The future has already started. Did you miss it?
    • Mathias Karlsson, Co-Founder, Mindact.ai
  • JUBILEUMSFORELESNING: Det gode lederskapet
    • Garhard Bley, VD, Norrmejerier
  • Jublieumsforelesning: Slik påvirkes svenske forretninger av sikkerhetsnivået
    • Johan Sjöberg, ansvarlig for sikkerts- og forsvarspolicyspørsmål, Svenskt Näringsliv

Flere programpunkter kommer fortløpende. Hele programmet finnes på Scanpacks hjemmesider.

Fakta om Scanpacks sceneprogram

• Sceneprogrammets innhold utformes i samråd med Scanpacks Advisory Board.
  • Sceneprogrammet er kostnadsfritt for besøkende på Scanpack og pågår under hele messen.

Om Scanpack

Scanpack er den ledende møteplassen for emballasjeindustrien, der deltakere kan inspireres, forretningsutviklere kan nettverke og forme framtidens bærekraftige emballasjeløsninger. Med 400 utstillere og 13.000 deltakere er Scanpack Skandinavias største emballasjemesse. Scanpack finner sted hvert tredje år og neste gang er 22. – 25. oktober 2024 på Svenska Mässan i Gøteborg.

Spørsmål om sceneprogrammet

Monika Ölund, arrangementsansvarlig
T: 0701-61 68 94
E: monika.olund@svenskamassan.se