Glomma Papp blir belønnet med Scanstar for sin nye brettløsning med omslag til Q-meierienes Skyr. Alle deler er produsert i bølgepapp og tåler håndtering i automatlagre.

Løsningen skiller seg ut i hyllene, da det ifølge designeren Kelly Eldo Hakkebo i Glomma Papp ikke finnes noe lignende på markedet.

Det nye brettet har omslag for enklere håndtering og beskyttelse på automatlagrene.

– Løsningen oppfyller kravet fra dagligvarekjedene om at produktet skal ha et omslag for enklere håndtering og bedre beskyttelse på automatlagrene, forteller hun.

Begge deler leveres til kunden som plano, noe som er plassbesparende i alle ledd. Den tidligere løsningen var laget i ferdigstøpte plastbrett.

Glidelåsfunksjon
Omslaget har en glidelåsfunksjon som ved avrivning skiller omslaget fra brettet. Det nye brettet gir bedre produkteksponering enn den tidligere løsning, da mer av F-pak’en er synlig. Dessuten er konstruksjonen og materialet mer stabilt.

Kelly Hakkebo har hentet flere ScanStar for Glomma Papp de siste årene, her fra 2013.

– Løsningen har hull og åpninger på alle sider, og det gir kortere nedkjølingstid på grunn av bedre luftgjennomstrøming, forteller Hakkebo.

Det er mulig å trykke på brettet, og løsningen er palloptimert.

Eneste norske ScanStar-vinner i 2017
Glomma Papp var den eneste norske vinneren i årets ScanStar-konkurranse, der 10 nordiske vinnere ble kåret.

Scanstar 2017 skal deles ut på Packaging Summit i Lahti 29. november 2017. Vinnerne av Scanstar har rett til å delta i WorldStar-konkurransen som arrangeres av WPO.

Se hvem som vant de øvrige prisene.