Emballasjeforeningen har inngått et samarbeid  om å levere nyheter til Packnews.no som nå relanseres i Norge.

Packnews.no ble lagt ned av Skarland Press ved årsskiftet og er nå blitt kjøpt opp av det svenske forlaget Trade Promotion Förlag AB som relanserer nettsiden i Norge.

Oppstart 14. september
Redaktør for det norske innholdet blir informasjonsleder i Emballasjeforeningen, Per Øyvind Nordberg, som også tidligere har vært redaktør for Packnews.no.

– Nyhetspubliseringen starter 14. september, og dette blir et supplement til Emballasjeforeningens øvrige informasjonsarbeid, sier Nordberg.

Trade Promotion Förlag AB utgir emballasjetidsskriftet nord emballage og Packnyheter.se, der Bo Wallteg er sjefredaktør.

– Vi har sikret oss en kompetent redaktør som kan bransjen, og jeg ser frem til dette samarbeidet, sier Wallteg.

Sprer budskapet om emballasjens betydning
Direktør i Emballasjeforeningen, Kari Bunes, har også forventninger til samarbeidet.

– Vi ser på det som positivt for våre medlemmer at flere aktører sprer budskapet om emballasjens betydning i samfunnet, sier hun.