Opptatt av å kartlegge, analysere og dokumentere bedriftens emballasjebruk?

Emballasjeforeningen lanserer PackMan-systemet, et nettbasert materialregnskapsverktøy. Vi tilbyr alle interesserte virksomheter en testperiode.

I PackMan kan bedrifter kartlegge, dokumentere og analysere egen emballasjebruk på forbruker-, distribusjons- og transportemballasje, samt beregne klimafotavtrykket til emballasjen fordelt på materialtype, produkt og år. I systemet kan også bedrifter deklarere egen emballasje i henhold til Avfallsforskriftens paragraf 7, vedlegg 1.

Basert på inputdataene beregner PackMan nøkkeltall for:

• Kilo emballasje per tonn produkt
  • Kilo CO2-ekvivalenter fra emballasjen/tonn produkt fordelt på emballasjetype
  • % produktsvinn

Resultatene vektes etter omsetning, så verktøyet reflekterer både endringer i emballasjeløsninger og markedsforskyvninger. Ved å legge inn data for flere år, kan bedrifter følge utviklingen over tid; for enkeltprodukter, varegrupper og i hele bedriften.

Egendeklareringsmodulen kan danne grunnlag for rapportering av arbeidet med emballasjeoptimering og avfallsforebygging, kapittel 7-7 i Avfallsforskriften.

Systemet er installert på en Microsoft Azure-løsning. Det er enkelt å importere og eksportere data i systemet.

Lyst til å teste?

Prøveperioden går over to måneder, og inkluderer følgende:

Meld din interesse til
post@