Ny papirbasert emballasjeløsning fra SEE kan redusere plastforbruket

SEE® har utviklet en ny papirbasert underbane for å støtte næringsmiddelprodusenter og forhandlere i å redusere plastforbruket og møte forbrukernes etterspørsel etter papiremballasje.

Dette er en annonse fra en av våre medlemsbedrifter.

Den nye CRYOVAC® formbare fiberunderbanen med barriere er laget av 90 % FSC®-sertifiserte fibre og kan gi en plastreduksjon på 77 % for underbaner når den brukes til å erstatte PET/PE-filmer*.

Aldo Galbusera – Senior Marketing Manager for Europa hos SEE®, sier:

«Vi ser en trend der næringsmiddelbedrifter gjennomgår emballasjematerialer for å forbedre sirkulariteten, redusere plastbruken og tilfredsstille kundenes forventninger til bruk av papirbaserte alternativer. CRYOVAC® formbare fiberunderbane leverer på alle disse områdene og gir prosessorer en emballasjeløsning som er praktisk, enkel å integrere og bærekraftig.»

Den nye papirbaserte fiberunderbanen er kompatibel med toppfilmer til både Skin Packaging (VSP) og modifisert atmosfære (MAP). Den er utformet for å kjøre på en rekke dyptrekkere og skinpak-maskiner, og er ideell til pakking av en rekke produkter, inkludert ferskt, røkt og bearbeidet kjøtt, fisk og sjømat, ost og alternative proteiner.

Aldo i SEE® tilføyer:

«Vår nyeste papirbaserte matemballasjeløsning gir den overlegne barrierebeskyttelsen som CRYOVAC® er kjent for. Den har eksepsjonell oksygen- og barriereytelse for å holde maten ferskere lenger og forlenge holdbarheten, noe som bidrar til å redusere miljøavtrykket ytterligere gjennom lavere nivåer av svinn og avfall.

«CRYOVAC® formbare  fiberunderbane er utformet for å hjelpe forhandlere med å øke salget. Sammensetningen av 90 % fornybare fibre kan appellere til bærekraftbevisste kunder, mens praktisk talt lekkasjesikre forseglinger bidrar til å forbedre produktpresentasjonen og levere optimal smak, fuktighet, ferskhet og tekstur.  Underbanen er også enkel å åpne for å møte forbrukernes etterspørsel etter praktiskhet.»

Den papirbaserte underbanen er tilgjengelig i hvit og kraftpapirfarger, og er kompatibel med forseglingsfilmer fra CRYOVAC® og Darfresh® skinpak filmer for å holde produktene på plass og minimere enhver bevegelse i pakken. CRYOVAC® formbare fiber underbane er laget av 90 % papir og 10 % plast, og kan resirkuleres med papir (i samsvar med Aticelca® 501 UNI 11743-passnivåer) der slike lokale resirkuleringstjenester er tilgjengelige.

*77 % plastreduksjon basert på sammenligninger mellom bruk av CRYOVAC® formbare barriere fiber underbane og en PET/PE-bunnfilm.

Les mer her.

FOR MER INFORMASJON:

SE

Carole Perry, Marketing Communications Manager – Storbritannia, Irland, Skandinavia

Tlf: +44 (0)1480 224000

E-post: carole.perry@sealedair.com