Tidligere i år kjøpte Klöckner Pentaplast opp Linpac Packaging, og nå har det sammenslåtte selskapet blitt nytt medlem i Emballasjeforeningen.

Klöckner Pentaplast ble grunnlagt i 1965 i Montabaur, Tyskland. Selskapet hadde 18 fabrikker, 3.250 ansatte og en omsetning på 1.254 euro, før LINPAC Packaging ble kjøpt opp i 2017.

Nå har de en samlet omsetning på 2 milliarder euro og 6.300 ansatte. De er tilstede på 32 lokasjoner verden rundt.

Ledende produsent

Snapsil er en film som kan trykkes åpen med en hånd

Selskapet er verdens ledende produsent av rigid og fleksibel emballasje for legemidler, medisinsk utstyr, mat og drikke, samt forbruker- og industriemballasje.

Allerede før oppkjøpet kunne Klöckner Pentaplast skilte med global produksjonskapasitet, forskningfasiliteter, skreddersøm, høye produksjonstandarder og kostnadseffektive løsninger.

Sammen med LINPAC Packaging, som fra før var en stor aktør i Nord-Europa, blir de en global markedsleder. Hos dem kan matprodusenter få dekket alle sine behov.

Tilbyr emballasje til en rekke segmenter

Selskapet tilbyr emballasje til en rekke segmenter.

Selskapet kan tilby emballasjeløsninger for kjøtt, fisk, kylling og fjærkre, bakeri, matservice, frukt, grønnsaker og kjølte ferdigretter.

Selskapet er med i SAVE FOOD-initiativet som drives av FNs mat- og landbruksorganisasjon FAO, FNs miljøprogram UNEP og Interpack. Målet er å bidra til å redusere avfall og matsvinn, samt å øke resirkulering og beskyttelse av produkter.

Økt kontaktnett i Norge som medlem i Emballasjeforeningen

Det var salgsansvarlig for Skandinavia, Lars Leth, som sto bak søknaden om medlemskap i Emballasjeforeningen. Da han besøkte oss før jul, fortalte Leth at Linpac Packaging fra før har store og viktige næringsmiddelbedrifter som kunder i Norge.

– Som nytt medlem i Emballasjeforeningen forventer vi å få økt kontaktnett slik at vi får vite mer om hva som skjer på det norske markedet når det gjelder trender og gjenvinning av plastemballasje, forteller Lars Leth.

Linpac Packaging/KlöcknerPentaplast har inngått et samarbeid med ledende europeiske dagligvarekjeder om lukket resirkulering av skåler, og Leth kan se for seg å få til noe tilsvarende i Norge.

Les mer om bedriften her:

www.kpfilms.com