Her er de nominerte til Emballasjefagprisen

Hvert år søker Emballasjeforeningen å hedre enkeltpersoner som går utover det forventede for å berike emballasjefaget. Årets Emballasjefagpris er ikke bare en anerkjennelse av en persons prestasjoner, men en feiring av engasjement, dedikasjon og kunnskapsdeling innenfor vår felles lidenskap: emballasje og emballering.

Juryen har gått gjennom alle innsendte forslag og valgt tre kandidater som Emballasjeforeningens medlemmer nå kan stemme på.

Ole Anton Bakke

Ole Anton Bakke er packaging manager i Jotun, og har i en årrekke stilt villig opp som foredragsholder på Emballasjeskolen.

I det innsendte forslaget står det: Ole Anton driver testing og kontinuerlig utvikling av emballasjen til Jotun nærmest alene og er alltid klar for en emballasjeprat.
Han har lang erfaring og høy emballasjefaglig kunnskap som gjør han i stand til å utfordre etablerte sannheter om emballasjens egenskaper.
Han ville i mine øyne vært en verdig vinner av prisen

Åse Øygarden

Åse Øygarden er emballasjesjef i BAMA, og deler gledelig av sin kunnskap i forskjellige fora og foredrag.

I det innsendte forslaget står det: Åse Øygarden mener jeg er en selvskreven og sterk kandidat til vinner av årets emballasjefagspris.
Hun er meget erfaren med lang fartstid innen emballasjefaget, først mange år som designer, nå flere år med fokus på emballasje og bærekraft.
Åse er veldig kunnskapsrik, faglig oppdatert og grundig, og deler gjerne denne kunnskapen med andre. Hun deltar dessuten aktivt i en rekke forskningsprosjekter der fokuset er emballasje og bærekraft.

Sina Maria Lystvet

Sina Maria Lystvet er fagsjef for teknologi og materialer i Grønt Punkt Norge, og har ledet sorteringsgruppa i klyngenettverket Circular Packaging Cluster.

I det innsendte forslaget står det: For sin litt nerdete dybdekunnskap om materialer og tilsetningsstoffer og ikke minst evne til å formidle nyttig kunnskap om dette og sirkularitet på en lettforståelig måte.

Hvem syns du fortjener å vinne årets Emballasjefagpris? Følg lenken og avgi din stemme!

Avstemmingen stenger mandag 6. november kl. 12.00.

Prisen deles ut på middagen under Emballasjedagene, torsdag 9. november.