DS Smith har inngått partnerskap med svenske Jonsac

Svenske Jonsac og DS Smith inngår en avtale for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer innen e-handel i Europa.

Den ledende leverandøren av fiberbasert emballasje, DS Smith, har inngått en avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast til papirposer innen e-handelsmarkedet i Europa.

DS Smith som ledende produsent av bærekraftige emballasjeløsninger basert på fiber, har inngått en leverandøravtale med svenske Jonsac, produsent av e-handelsposer i FSC®-sertifiserte trematerialer.

Øker takten fra plast til papirposer

Partnerskapet innebærer at de to bedriftene samarbeider for å akselerere overgangen fra plast til papirposer innen e-handelsmarkedet i Europa og i stor skala. Dette betyr at DS Smith og Jonsac i felleskap tilbyr et forbedret produktsortiment for å møte kundenes krav, samtidig som de ser på hvilke emballasjeløsninger som vil være verdifulle for e-handelssektoren i fremtiden. Dette er helt i tråd med viktige markedskrav og raskt skiftende forbrukertrender. Posene vil være 100 prosent fiberbaserte og resirkulerbare.

Felles, positive fremtidsutsikter

Thorbjörn Sagerström, administrerende direktør i DS Smith:

– Vi er glade for å bygge videre på vår etablerte relasjon med Jonsac. Jonsac er en pålitelig leverandør, og teamet deler våre mål om å redusere bruken av plast. Vi har bevist at vi kan jobbe sammen i Norden, og vi ser frem til å utvide over hele Europa. Partnerskapet er helt i tråd med vår forpliktelse til sirkulær økonomi.

Torbjörn Rodhe, administrerende direktør i Jonsac:

– Vi er glade for å samarbeide med DS Smith, og sammen med dem imøtekomme dagens og neste generasjons e-handelskunder. DS Smith jobber med et bredt spekter av kunder innen samtlige sektorer, så dette er perfekt for våre produktløsninger og for vårt tilbud.

Fakta:

DS Smith er en ledende global leverandør av miljøsmarte emballasjeløsninger, papirprodukter og resirkuleringstjenester. Bedriften spiller en sentral rolle i verdikjeden på tvers av ulike sektorer, inkludert e-handel, dagligvarehandel, mat og drikke, og industriprodukter. Bedriften er forpliktet til å lede en bransjeomfattende overgang til en sirkulær økonomi med fokus på å erstatte unødvendig plast, samt levere resirkuleringsløsninger. DS Smiths historie strekker seg tilbake til boksproduksjonen på 1940-tallet av Smith-familien i London. Bedriften opererer i 34 land og har ca. 30 000 ansatte. DS Smith Sverige har cirka 600 ansatte med hovedkontor i Värnamo.

Dette er markedsføring fra en av våre annonsører på Emballasjeforeningen.no

14. aug 2024Arendalsuka: Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen stiller til emballasjeprat med næringslivet
29. aug 2024Webinar om det nye regelverket for take-away-emballasje