Ranheim-eier overtar tre emballasjespesialister

Fundermax overtar de tre foretakene Hubregste B.V., Papirbboard B.V og West Pack Emballasje fra 3. januar 2023 fra Hubregstse-gruppen.

De tre selskapene driver produksjonsvirksomheter i Nederland og Norge og vil bli integrert med Fundermax med cirka 50 medarbeidere.

-Kombinasjonen av Ranheim Paper & Board og West Pack bringer oss nærmere nøkkelkunder, spesielt i den nordiske sjømatnæringen, og øker vår kapasitet og fleksibilitet, kommenterer Kyrre Auran, salgs- og markedssjef i Ranheim Paper & Board på LinkedIn.

-Med Papirboard og Hubregtse vil kapasiteten dobles og vi kan nå nye markeder.

Overtok Ranheim Paper & Board i 2019

Etter at den norske papirprodusenten Ranheim Paper & Board AS ble overtatt i 2019 fremstår dette oppkjøpet som et viktig steg i utviklingen av forretningsområdet paper og packaging, og bekrefter vekstambisjonene til Fundermax.

Administrerende direktør i Ranheim, Alexander Klepp sier følgende:

– Kombinasjonen av Ranheim og West Pack bringer oss nærmere viktige kunder, særlig den nordiske fiskeindustrien, samtidig som vi øker kapasiteten og fleksibiliteten vår. Med Papirboard og Hubregtse styrker vi produksjonsnettverket vårt for bærekraftige emballasjeløsninger. Kapasiteten vår bygges ut og vi får tilgang til nye markeder.

Gernot Schoebitz, direktør og talsmann for Fundermax legger til:

– Vi forventer at oppkjøpet fører med seg en bredere produksjonsportefølje, forbedret service og kortere leveringskjeder. Hubregtse, Papiboard og Westpack vil bidra med sin mangeårige erfaring innen emballasje av massivpapp.

100 prosent overtakelse

Fundermax overtar 100 prosent av de tre foretakene. Den lokale ledelsen i selskapene støttes fremover av ledelsen i Ranheim Paper and Board og Fundermax. Etter salget vil Hubregtse fortsatt drive de tre gjenværende lokasjonene og fremstille spesialprodukter av massivpapp.

-Vi ønsker våre nye kollegaer hjertelig velkommen til Fundermax familien» sier Schoebitz.

Fundermax kan se tilbake på en 130 år lang historie og satser på bærekraftig produksjon ved fire produksjonssteder:

St. Veit and der Glan, Wiener Neudorf, Neudoerfl i Østerrike og Ranheim/Norge.

Medlem i Emballasjeforeningen

Ranheim Paper & Board har siden 2019 vært en del av Fundermax gruppen og produserer kraftpapir og emballasjeløsninger av 100 prosent returpapir i Ranheim Norge. Bedriften er medlem i Emballasjeforeningen.

Fundermax sysselsetter cirka 1500 medarbeidere og er en del av Constantia Industries AG som er ett av de største privateide industrikonsernene i Østerrike.

28. mar 2024WPO Webinar: Household packaging trends
04. apr 2024Absolute Flexo ForumMarienlyst Strandhotel