Lexit selger etikettvirksomheten til svenske Nordvalls

Annett Malmo og Jostein Sæther hadde mye godt å si om oppkjøpet på standen til Lexit på Holdbar-messen.

Etikettvirksomheten overtas av svenske Nordvalls Etikett. Lexit Group vil fokusere på den mer teknologitunge delen av eksisterende virksomhet innen merking, datafangst og digitalisering og samarbeide med Nordvalls om etikettleveransene til kundene.

Styrker posisjonen

Med overtakelsen av Lexit Labels i Norge og Sverige styrker Nordvalls Etikett sin posisjon på markedet og blir Skandinavias ledende leverandør av etiketter med en årlig omsetning på ca 1.100 MSEK og mer enn 300 ansatte.

De to selskapene har også inngått en samarbeidsavtale for å sikre helheten i tilbudet til Lexits nåværende kunder. Lexit Group vil fokusere på den mer teknologitunge delen av eksisterende virksomhet innen merking, datafangst og digitalisering.

Ser fram til å jobbe sammen

-Vi er veldig glade for å kunne ønske Lexit Labels ansatte og kunder velkommen til Nordvalls Etikett,  og ser frem til å jobbe med teamene i Mölnlycke, Kløfta og Trondheimsier Nordvalls administrerende direktør Patrik Jenemark.

– Nordvalls har som mål å vokse med lønnsomhet, der Lexit Labels er et godt supplement til våre eksisterende trykkerier i Sjöbo, Bjuv, Nässjö, Bradford (Watermill) og Esslingen (Kölle Etiketten).

-Akkurat som Nordvalls jobber Lexit Labels langsiktig i tett samarbeid med sine kunder. Vi ser frem til det fremtidige samarbeidet mellom våre selskaper og felles muligheter, spesielt innen næringsmiddelsektoren – Lexit Labels er ISO22000-sertifisert og har lang erfaring med ”low migrations”- farger”, sier Nordvalls administrerende direktør Patrik Jenemark.

Ledende på etikettområdet

-Vi er glade for at Lexit Labels blir en del av Nordvalls med deres langsiktige eier, Possehl Identification Solutions. Nordvalls er ledende på etikettområdet i Skandinavia. Det gir trygghet for alle ansatte og kunder”, sier Sjur Skjæveland, administrerende direktør i Lexit Group.

Brorparten av Lexits kunder kjøper flere løsninger og produkter av selskapet, inkludert etiketter. Lexit og Nordvalls har inngått en samarbeidsavtale for å sikre bredden i leveransene til Lexits kunder i Norge og Sverige.

Lexit Group vil fokusere på merking, datafangst og digitalisering og samarbeide med Nordvalls om etikettleveransene til kundene.