Firmabeskrivelse

Orkla Care er organisert i seks forretningsenheter. De to største forretningsenhetene er Orkla Home & Personal Care, med ledende posisjoner innen personlig pleie og vaskemidler, og Orkla Health, med ledende posisjoner innen kosttilskudd, sportsernæring og vektkontroll.

I tillegg har Orkla Care ledende posisjoner innen malerverktøy (Orkla House Care), sårpleie (Orkla Wound Care), basistekstiler (Pierre Robert Group) og profesjonell rengjøring (Lilleborg).

Norden står for over 70 % av forretningsområdets omsetning, og Norge er det største enkeltmarkedet.

• Blant kjente merkenavn er Möller’s, Collett, Nutrilett, Maxim, Define, Sunsilk, Blenda, Jif, Sun, Zalo, Jordan og Pierre Robert.
  • Selskaper i forretningsområdet: Orkla Home & Personal Care, Orkla Health, Lilleborg, Pierre Robert Group, Orkla House Care og Orkla Wound Care.

Adresseinformasjon

Nedre Skøyen vei 26