Firmabeskrivelse

Nidar ble etablert som en ren, trøndersk bedrift og feiret 100-års jubileum i 2012. Siden starten har Nidar utviklet seg til å bli en ledende leverandør av godterier i Norge.

Nidar har en stolt arv av gamle merkevarer; sjokolade og andre godterier som vi husker fra barndommen. Samtidig satser Nidar hele tiden på fornyelse og utvikling av nye godterier.

Både utviklingen og produksjonen av Nidars godterier skjer ved fabrikken i Trondheim.

Nidars samlede produktspekter er stort, og omfatter alt fra sjokolade, konfekt og marsipan, til seigmenn, karameller, lakrisbåter og pastiller. Mange av disse produktene så dagens lys i mellomkrigsårene, da nyskapningen var spesielt stor.

Produksjonen var håndverkspreget og enkel å omstille. Nidar har aldri hatt flere produkter enn i 1930-årene. I 1935 hadde Nidar 269 sjokolader og andre godterier i sin varekatalog.

Adresseinformasjon

Postboks 2444 Sluppen