Velkommen til seminar der du kan lære mer om hvordan vi bør tenke for å utvikle emballasje som er bedre enn den vi har.

Denne dagen har vi fokus på møbel- og sjømatbedrifter, i tillegg til mye annen industri. For dette gjelder alle – ved å være bare litt smartere, og endre noe her og justere noe der, sparer vi fort overraskende mange ressurser på emballasjen!

Kjente, lokale bedrifter
Representanter fra Peterson Sykkylven og BEWI kommer for å fortelle hvordan de har jobbet med optimering av emballasje, og hvorfor de har lyktes så godt med det.

Vi blir også oppdatert på hvilke lover og regler som gjelder for emballasje som skal distribueres i et marked. Du får siste nytt om hvilke utfordringer vi møter i emballasje-Norge.

Og, sist men ikke minst, får du en kjapp gjennomgang av hva du bør vite om gjenvinning og resirkulering av emballasje akkurat nå.

Sjekk om seminaret passer for deg!
Seminaret passer for deg som arbeider med emballasje, enten du holder på med salg og innkjøp, markedsføring, design, forskning og utvikling, eller annet. Mange av konkurrentene dine er opptatt av optimering. Meld deg på og følg med på utviklingen du også!

Velkommen!

Tema:         Emballasjeoptimering
Sted:            Hotel Brosundet i Ålesund
Tid:              Torsdag 7. april 2016

09:45-10:00 Kaffe/registrering av deltagerne
10:00-10:30 HVA ER NOK OG HVA ER EMBALLASJEOPTIMERING?
Ved Yngve Krokann, NOK-sekretariatet
10:30-11:00 NYTT FRA GRØNT PUNKT NORGE
Ved Kari-Lill Ljøstad, Grønt Punkt Norge
11:00-12:00 EMBALLASJEOPTIMERING I PRAKSIS:
Slik gjør vi kunden god
Ved Sindre B. Standal, KAM Fiskeri, Peterson Sykkylven
Løsninger som gir resultater
Ved Bjørn Berg, CSO/Salgsdirektør Bewi
12:00-12:30 NYE UTFORDRINGER FOR EMBALLASJE-NORGE
Ved Kari Bunes, Emballasjeforeningen
12:30-13:30 LUNSJ
13:30- SLUTT

PÅMELDING: Meld deg på ved å fylle ut vårt skjema

Praktiske opplysninger

Seminaret starter med kaffe og registrering kl. 09.45, foredragene starter kl. 10.00 og avsluttes kl. 12.30. Lunsj kl. 12.30-13.30.

Deltakeravgift
For medlemmer av Emballasjeforeningen og Grønt Punkt Norge er seminaret gratis.

Mer informasjon

Ring sekretariatet i Emballasjeforeningen på 22 12 17 60 hvis du har spørsmål i forbindelse med seminaret. Du kan også sende mail til: yngve@emballasjeforeningen.no.

Frist for påmelding er 31. mars!