Den ordinære generalforsamlingen 3. mars valgte ny styreformann og tre nye medlemmer i styret. Det ble delt ut blomster og diplomer

Hans Jørgen Gulland sa at han har hatt 10 spennende år i Emballasjeforeningens styre.

Hans Jørgen Gulland, som har hatt styreverv i Emballasjeforeningen i ti år valgte nå å tre av som styreformann. Thomas Eie ble valgt som ny styreformann, mens Jan Ivar Rønning fra Elopak ble valgt inn som nytt styremedlem og nestformann.

Laila Horgen fra Orkla Foods Norge, Svein Morten Skaldehaug i Coop Norge Handel og Svein Harald Egestad i RPC Packaging ble også valgt inn som nye styremedlemmer.

I tillegg til Hans Jørgen Gulland, gikk Jostein Sæter (Lexit) , Erik Sandø (Orkla) og Jens Olav Flekke (DMF) ut av styret.

Det nye styret består dermed av:

Thomas Eie, Bama (formann)
Jan Ivar Rønning, Elopak (nestformann, ny)
Morten Aas, TINE
Lars Christian Hilden, Mills
Knut Ole Øyen, Nortura
Bjørn Sørensen, representerer bølgepappfabrikkene
Marit Kvalvåg Pettersen, Nofima
Laila Horgen, Orkla Foods Norge (ny)
Svein Morten Skaldehaug, Coop Norge Handel (ny)
Svein Harald Egestad i RPC Packaging (ny)

Valgkomiteen består av:
Eirik Bergh, Skanem (gjenvalgt)
Dagfinn Hansen, Elopak (gjenvalgt)
Erik Sandø, Orkla (ny)

Blomster og diplomer

Under middagen overrakte den nye styreformannen Thomas Eie blomster til avtroppende styreformann Hans Jørgen Gulland.

Kompetanseleder Yngve Krokann overrakte diplomer til elever ved emballasjeskolen klasse 44. De som fullførte klassen var:

• Målfrid Kolbjørnsen – Hennig Olsen IS
  • Ingvild Rosshaug Sveen – Hoff AS
  • Magnar Opsahl – NNZ Norway AS
  • Jeanette Midthjell – Norengros Ødegaard Engros AS
Yngve Krokann, Ingvild R. Sveen, Målfrid Kolbjørnsen og Magnar Opsahl.

Nytt æresmedlem

Styreformann Thomas Eie (t.h.)utnevnte en rørt Per Christian Olander til æresmedlem i Emballasjeforeningen.

Styret hadde også besluttet å utnevne et nytt æresmedlem, og det var Per Christian Olander som ble utnevnt til samme status som Helge Fredriksen og Arne G Andersen.

Per Christian Olander har 50 år bak seg i emballasjebransjen og har blant annet vært direktør for Emballasjeforeningen i to perioder og har drevet sitt eget selskap Emballeringskonsulentene etter at han gikk av med pensjon.