Ønsker du å delta eller melde på en av dine ansatte på Emballasjeskolen? Meld din interesse her.

Klasse 48 starter opp i Fredrikstad 17. september 2017.

Frist for påmelding er 24. august 2018

Program for Emballasjeskolen klasse 48, 2018/2019:

Samling I  Fredrikstad  17. – 20. september 2018
Samling II  Trondheim  19. – 22. november 2018
Samling III  Sandefjord  28. – 31. januar 2019
Samling IV  Oslo  06. – 08. mai 2019
Skriftlig eksamen  Oslo  14. juni 2019
Muntlig presentasjon  Oslo  29. november 2019

Kursavgift for klasse 48: 36 000 kroner for medlemmer i Emballasjeforeningen 40 000 kroner for ikke-medlemmer

Avgiften dekker alle undervisningskostnader, inkludert faglærers oppgaveretting. Skoleavgiften dekker ikke kostnader til transport og opphold under samlingene.

Elever ved Emballasjeskolen kan delta på alle arrangementer i regi av Emballasjeforeningen til selvkost.

Lurer du på noe?
Undervisningsleder Yngve Krokann i Emballasjeforeningen har ledet Emballasjeskolen i mange år og svarer gjerne på spørsmål:

mobil: 900 93 833
epost: yngve@emballasjeforeningen.no

Påmelding kan gjøres her

Hva slags Emballasjekompetanse får elevene?

Klasse 47 på besøk hos Diplom-Is i 2017.

Emballasjeskolen er en utdannelse som går over fire samlinger a fire dager i fire norske byer. Undervisningen foregår i klasserom og ved bedriftsbesøk hos aktuelle produsenter.

Elevene skal besvare oppgaver i løpet av og mellom samlingene og avlegge skriftlig eksamen etter siste samling i Emballasjeskolen. Skolen, som varer i et og et halvt år, avsluttes med en skriftlig diplomoppgave.

Elever tilegner seg emballasjekompetanse om blant annet:

• Alle materialtyper
  • Forskjellige pakkemetoder
  • Ulike typer emballasje
  • De forskjellige trykkmetodene
  • Betydning av emballasjedesign
  • Optimering av emballasjen gjennom verdikjeden
  • Standarder, rammebetingelser og EU-direktiver

Emballasjeskolens elever kommer både fra emballasjeprodusenter, emballasjebrukere og leverandører. Mangee knytter kontakter og vennskap  som varer livet ut.

Les mer her:

Ole Jan Myhre viser frem forskjellige produksjonmetoder for plast.
Ole Jan Myhre i Norner er en av Norges fremste plasteksperter og har blant annet fått Emballasjefagprisen. Han deler gjerne sin kunnskap med elever på Emballasjeskolen