Canon Norge er nå
medlem i Emballasjeforeningen

Vil lære mer om emballasjefaget.

– For noen år siden kjøpte vi Oce som bygger storformatprintere for trykk på faste medier. Vi har fått kunder som kun produserer emballasje, og vi ønsker derfor å lære mer om dette faget.

VIL LÆRE MER OM EMBALLASJE

Anton Strand, Canon Norge.

Det forteller Anton Strand, Sales & Business Manager LFG i Canon Norge.

– Vi kan lite om trykk på emballasje, men vi meldte oss inn i Emballasjeforeningen for å lære mer om det vi potensielt skal jobbe med, utdyper han.

Canon Norge leverer både storformatprintere, digitale trykkpresser og etikettrykkmaskiner. Ifølge Anton Strand er det nå installert et 70-talls falt bed printere, og 65 prosent av Canon Norges markedet ligger i dette segmentet.

VIL SENDE ELEVER PÅ EMBALLASJESKOLEN

– Vi har en solid markedsposisjon fra Kristiansand til Alta. Når vi har lært mer om emballasje, vil vi lære våre kunder hvordan de skal bruke maskinene. Vi har en del kunder som vil starte med emballasjeproduksjon.

Selskapet har også kunder som allerede leverer emballasje. En av dem er iPack i Sarpsborg, som ledes av Atle Andreassen, tidligere Peterson-ansatt.

– Vi jobber også med detaljvaremerker som blir mer og mer opptatt av produktpresentasjon, samt byråer som igjen jobber mot verdikjeden.

Canon Norge tenker å sende flere av sine medarbeidere på Emballasjeskolen for å lære mer om emballasjebransjens utfordringer og muligheter.

– I tillegg til å skaffe oss ny kompetanse deler vi også gjerne med oss av det vi kan og deltar gjerne i faggrupper, avslutter Anton Strand.

Salgssjef og forretningsutvikler Canon storformatløsninger Anton Strand og Erik Soelberg, Sales Manager Industrial & Production Solutions.

23. apr 2024 - 25. apr 2024Seafood Expo GlobalFIRA BARCELONA GRAN VIA VENUE