Bjørn Sørensen, som har ledet materialselskapet Norsk Resy i 20 år, blir pensjonist 30. september. Øyvind Furulund overtar stillingen fra 1. september 2020.

– Det blir nok vemodig å slutte nå, men da jeg fyller 73 før jeg slutter, så tenker jeg at nå er det nok på tide, sier den avtroppende lederen.

– Min etterkommer har vært en god og sentral samarbeidspartner i mange år, og han kjenner bransjen godt. Jeg er overbevist om at Resy er i gode hender fremover.

Bjørn Sørensen har sittet i styret i Emballasjeforeningen i mange år.

Kommer fra Norsk Gjenvinning

Øyvind Furulund overtar stillingen 1. september og er godt kjent i norsk gjenvinningsbransje.

Han har arbeidet med fiberforsyning i hele sitt yrkesaktive liv. Først i skogbruket, så i Norske Skog og nå i Norsk Gjenvinning hvor han har jobbet siden 2007. Han kommer fra stillingen som markedssjef med ansvar for nedstrøms salg av returpapir, plast og farlig avfall.

– Jeg gleder meg til å videreføre det gode arbeidet som gjøres av Resy. Vi opplever endringer i rammebetingelsene for materialselskapene, skjerpede krav til materialgjenvinning og et svært turbulent marked, sier Furulund.

– Jeg vil gjøre mitt beste for at Resy fortsatt skal håndtere disse utfordringene og for at vi fortsatt skal være bransjeaktørenes foretrukne samarbeidspartner.

Bjørn Sørensen har ledet Norsk Resy i 20 år

– Bjørn var sentral under opprettelsen av NOK (Næringslivets Emballasjeoptimeringskomite), som organiserte arbeidet med emballasjeoptimering helt frem til den nye forskriften ble innført i 2018.

– Bjørn Sørensen har også sittet Emballasjeforeningens styre i mange år, og vi ønsker ham en god seilas videre, når han nå går av med pensjon, sier kompetanseleder Yngve Krokann i Emballasjeforeningen.

Øyvind Furulund har arbeidet med fiberforsyning i hele sitt yrkesaktive liv og kommer fra Norsk Gjenvinning.

Har din bedrift en historie å fortelle?
Ta kontakt med  kommunikasjonsleder Per Øyvind Nordberg:

mobil: 413 28 334
epost: per@emballasjeforeningen.no