Det er ikke dumt å pakke med hodet!

Hjernen i boks

På optimeringsseminar i Bergen vil din bedrift få noen tips om hvordan dere kan lage emballasje som gir litt lavere kostnader, er enklere i bruk og reduserer påvirkningen på miljøet.

Ved å være bare litt smartere, kanskje endre noe her og justere noe der, kan man spare overraskende mange ressurser. Dette handler blant annet om å få frem forbrukerpakninger som det er plass til flere av i eskene, og esker som fyller pallene bedre. Det betyr færre lastebiler på veiene.

Vi kommer til dere i Bergen for å vise hvordan dere kan spare mye penger på emballasjen!

MELD DEG PÅ HER

Dato: 29. mars 2017
Sted:
Det Hanseatiske Hotel, Finnegaarden 2A, 5003 Bergen

Agenda:

12:30-13:15: Registrering av deltakere/ lunsj

Hva er NOK og hva er emballasjeoptimering?
Undervisningsleder Yngve Krokann, Emballasjeforeningen

Nye rammevilkår for emballasje i Norge og Europa
Direktør Kari Bunes, Emballasjeforeningen

14.30-15.30
Emballasjeoptimering i praksis

• Senior emballasjeutvikler Thomas Eie, Bama Industri
  • Baca Plastindustri as

Innsamling & gjenvinning av brukt emballasje i Norge
Utviklingssjef Lars Brede Johansen, Grønt Punkt Norge

16:00 Slutt

Deltagelse er gratis for medlemmer i Emballasjeforeningen og Grønt Punkt Norge

MELD DEG PÅ SEMINARET HER

Seminaret vil gi deltakerne et godt og helhetlig innsyn i hva som gjelder og vil være retningsgivende for arbeidet med emballasjeoptimering. Hvilke regler og lover bedriften må følge for å sende sine produkter ut på markedet.

Målgruppe: Alle som arbeider med emballasjeutvikling, markedsføring, salg og innkjøp av emballasje, forskning og utvikling. De samme regler vil gjelder også for importører av emballasje og ferdigpakkede varer. Deltakere vil få utdelt seminarmaterial med referanse til innleggene.

Lurer du på hva emballasjeoptimering og NOK egentlig er? Les mer her.