DIN PORTAL TIL ALT DU VIL VITE OM EMBALLASJE

Styret i Emballasjeforeningen

Thomas Eie, styreleder

Senior emballasjeutvikler i Bama Industri
Eie er utdannet ved Norges landbrukshøgskole (nå NMBU) og har yrkesbakgrunn fra NMBU, Tine, Elopak og Nofima.

Svein Harald Egestad

Svein Harald Egestad, styrets nestleder

Administrerende direktør RPC Packaging, tilknyttet selskapets fabrikk i Kristiansand som produserer og utvikler plastemballasje for nasjonale og internasjonale selskaper. Egestad har vært i  emballasjebransjen siden 1995.

Morten Aas

Morten Aas, styremedlem
Leder Emballasje og Design i TINE SA.
Utdannet meierist og bedriftsøkonom, samt Emballasjeskolen klasse 29.
Har bakgrunn fra Drammen Is og Ørlandsmeieriet før han begynte i TINE, der han har vært pakkerisjef, prosjektleder marked og emballasjeutvikler

Lars Christian Hilden

Lars Christian Hilden, styremedlem

Fabrikksjef i Mills DA, Drammen, som produserer salater og postei under varemerkene Mills Delikat og Vita Hjertego’. Hilden er utdannet ingeniør og har arbeidet i næringsmiddelbransjen og med emballasje i store deler av sin karriere. Han har blant annet jobbet som konsulent for blant andre TINE og Røra Fabrikker. Han kom fra Elopak før han begynte i Mills for 16 år siden.

Knut Ole Øyen

Knut Ole Øyen, styremedlem

Fagsjef emballasje i Nortura, med ansvar for ikke-varmebehandlede  svine- , storfe-, småfe- , vilt- og baconprodukter.  Er utdannet næringsmiddelteknolog fra Tunga i Trondheim og gikk Emballasjeskolen  (2012/2013). Har jobbet i Stabburet/Orkla.

Bjørn Sørensen, Norsk Resy.
Bjørn Sørensen

Bjørn Sørensen, styremedlem

Daglig leder (adm.dir) i materialselskapet Norsk Resy. Sørensen var direktør for bølgepappindustriens bransjeforening, som nå er nedlagt.  Representerer bølgepappfabrikkene i Emballasjeforeningens styre og i NOK.

Marit Kvalvåg Pettersen

Marit Kvalvåg Pettersen, styremedlem

Seniorforsker Nofima AS
Utdannet  polymerkjemiker og har en doktorgrad i plastmaterialer, thermoforming og holdbarhet på mat. Leder flere forskningsprosjekter, spesielt på emballering av mat.

Laila Horgen

Laila Horgen, styremedlem

Fagdirektør Produktutvikling i Orkla Foods Norge
Laila Horgen har ansvar for emballasjeutvikling, anvendt forskning, sensorikk, prosjektledelse og risikoscreening. Hun har over 20 års erfaring fra næringsmiddelindustrien, primært innenfor innovasjon og utvikling