Emballasjeforeningens kompetansesenter er knutepunktet for å øke din kompetanse innen emballasje og emballering.

Her finner du et bredt utvalg av kompetansehevende tiltak og prosjekter, aktuelle kurs og utdanningsmuligheter, seminarer, aktivitetsoversikt, relevante fagartikler og våre egne rapporter og publikasjoner.

Send en epost hvis du har noen spørsmål.

Våre fagnettverk

Emballasjeforeningen har flere fagnettverk som alle samarbeider om forskjellige emballasjeproblemstillinger det er naturlig å løse i fellesskap.

Fiberfokus

Fiberfokus jobber med å bidra til kunnskapsutveksling og kompetanseheving om fiberemballasje for derigjennom å fremme faktabaserte budskap om dens positive betydning i en sirkulær økonomi.

Emballasjeforsk

Emballasjeforsk arbeider for å fremme bærekraftig og innovativ emballering gjennom forskning og utvikling. Gjennom samarbeid mellom næringsliv, forskningsmiljø og myndigheter skal fagnettverket bidra til økt verdiskaping og styrket konkurranseevne.

Forum for sirkulær plastemballasje

Forum for sirkulær plastemballasje er et samarbeidsforum hvor aktører fra mat- og drikkeindustrien, merkevareleverandører, handelen, emballasjeprodusenter og -leverandører, innsamlere og gjenvinningsbransjen jobber for å løse utfordringer med dagens bruk av plastemballasje.

Circular Packaging Cluster

Circular Packaging Cluster er en bedriftsklynge eid av Emballasjeforeningen. Klyngen er en pådriver for samarbeid gjennom prosjektutvikling og -ledelse, innovasjon og utvikling av nye forretningsmodeller innen emballasje.

Rapporter, utredninger, nyttige dokumenter

Emballasjedagene

Emballasjedagene er en konferanse for medlemmer i Emballasjeforeningen. Dagene arrangeres årlig og fungerer som et samlingspunkt for nettverket i emballasjens verdikjede. Emballasjedagene gjennomføres i Sandefjord i november hvert år.

Grunnkurs Emballasje og emballering

Grunnkurs Emballasje og emballering er et kurs som går over tre samlinger på tre dager i tre norske byer, samt tre digitale kursdager. Undervisningen foregår enten som forelesninger eller ved bedriftsbesøk hos aktuelle produsenter. Dette gir en unik kompetanse innenfor et bredt og dagsaktuelt tema.

1 / 5
2 / 5
3 / 5
4 / 5
5 / 5

Sammen med Grønt Punkt Norge arrangerer Emballasjeforeningen regionale seminarer i emballasjeoptimering og avfallsforebygging. Vi arrangerer halvdags fagseminarer i forbindelse med årsmøte i Emballasjeforsk og generalforsamling i Emballasjeforeningen. Flere av våre medlemmer sender sine ansatte på internkurs for å lære mer om spesifikke fagområder. Kurset gir dem kompetanse til å gjøre bedre valg.

Kurs og arrangementer

23. apr 2024 - 25. apr 2024Seafood Expo GlobalFIRA BARCELONA GRAN VIA VENUE

Ønsker du oppdatering om emballasje og emballering?

Annonser fra våre medlemmer