Emballasjeforeningen er en av ni aktører som står bak den nye industrimessen som skal arrangeres på Norges Varemesse 17.- 19. april 2018.

– I april 2018 skal vi samle utstyrleverandører, produsenter og produkteiere på Norges Varemesse for å skape den største og råeste nettverks- og læringsarenaen industrien i Norge har opplevd, heter det i teaseren for messen.

Opplev fremtidens løsninger i praksis
Her vil du få oppleve fremtidens løsninger i praksis samt delta på banebrytende kurs og
konferanser, og utveksle erfaringer med bransjekolleger på ulike sosiale arrangementer. Vi satser på ungdommen og kommer til å ha en rekke tilbud for dem.

– Hvis din bedrift skal delta på bare ett arrangement de neste tolv månedene, kan vi garantere at det er her du får det beste utbyttet, lover teaseren.

Messen vil ha søkelys på innovasjon, bærekraft og digitalisering, og vi vil vise frem de tøffeste maskinene og løsningene innenfor prefab, maskinering, sveis, overflate og verksted.

Innovation Corner og Green Corner
Den norske industrien har alltid vært dyktige på å bruke teknologiutvikling som konkurransekraft, og i «Innovation Corner» vil du kunne se og prøve det råeste og nyeste på markedet av roboter, 3D-printere og hybridmaskiner.

Disse standene vil gi inspirasjon og nysgjerrighet for neste steg i teknologiutviklingen.
Det stilles stadig økende krav til grønne løsninger og klimanøytralitet, og vi ønsker å vise at
bærekraft kan være et stort konkurransefortrinn for din bedrift.

I «Green Corner» vil du finne utstillere som viser hvordan du kan bruke digitalisering, teknologi og materialer til å bli en miljøvinner.

For første gang i Norge vil de største bransjeforeningene innen verkstedindustrien gå sammen om å skape industriens viktigste arena for både konferanse, kurs og messer samlet.

Disse aktørene står bak messen:

* Maskingrossisternes Forening
* Norsk Sveiseteknisk Forbund
* Norsk Forening for Vedlikehold
* Norsk Forening for Automatisering
* KranTeknisk Forening
* Maskinregisteret
* Emballasjeforeningen
* Plastforum
* Norges Varemesse

Foreningene vil tilby konferanser og kurs innenfor sine områder, samtidig som Norges største verkstedindustrimesse går av stabelen.

Kursrekkene vil bestå av både korte, praktiske sesjoner som er åpen og gratis for deltagere på konferanser eller messer, og kvalifiserende eller fagkurs som normalt tilbys gjennom foreningene.

Sett av uke 16 i 2018 allerede nå. Detaljert program vil bli lansert i løpet av høsten.

Påmelding utstiller

Se utstillerlisten