Bioplastpose462x23282 prosent av all bioplastproduksjon går til emballasjeformål. Hvilke egenskaper har bioplast og når skal vi bruke den?

Det er bare noen av spørsmålene du vil få svar på når Nordisk Bioplastforening stiller opp med foredragsholdere på vårt frokostseminar. Frokost og faglig påfyll inntas i  Emballasjeforeningens lokaler på Skøyen.

Agenda:

08:15-08:30 Frokost
08:30-08:50 Når, hvor, hvordan, hvorfor bioplast?
Bjarne Högström, Nordisk Bioplastforening
08:50-09:10 Bjarne Högström, VD KFuR
09:10-09:30 Oscar Hugoson, VD Scanfill
09:30-09:50 Jan Boberg, kundeansvarlig GAIA Biomaterials
09:50-10:15 Rolf Rennesvik, adm. dir. i Biobag
10:15 Spørsmål, kommentarer

MELD DEG PÅ VIA DENNE LINKEN

Praktiske opplysninger:

When: 23. mars 2017 @ 08:15 – 10:00
Where: Emballasjeforeningen, Karenslyst Allé 9, 6. etasje, 0278 Oslo, Norge

Om foredragsholderne

FKuR
I over 20 år har FKuR hatt naturen som forbilde når de utvikler polymermaterialer. De har utviklet biobasert og biologisk nedbrytbare plasts om brukes på mange områder. I dag er de en ledende leverandør av disse materialene.

Scanfill
Scanfill produserer polymermaterialer der cirka halvparten av polymeren er erstattet av mineraler. En nyhet er Scanfill Bio, der den fossile polymeren er skiftet ut med et biobasert, med andre ord et material som er hundre prosent naturlig. Materialet er dessuten godkjent for kontakt med næringsmidler.

GAIA Biomaterials
GAIA Biomaterials er en ung bedrift som likevel besitter kompetanse fra over førti års utvikling av biomaterialer. Selskapet er spesialisert på å tilpasse biomaterialer for tilpasning til eksisterende produksjonsanlegg. Grunnmaterialet, Biodomer, er hundre prosent nedbrytbart og komposterbart.

BioBag
BioBag har sitt hovedkontor i Askim i Norge og datterselskaper både i Europa og USA. Selskapet er ledende på sertifiserte komposterbare og biologisk nedbrytbare produkter for avfallshåndtering, dagligvarer, grossister, industri og jordbruk. Selskapet ble grunnlagt i 1959 med produksjon av poser, sekker og filmer av polyetylen. Siden 1997 har de fokusert kun på bioplast.