Små justeringer og smarte emballasjevalg kan gi store gevinster når varene skal palleteres og sendes rundt om i landet. På optimeringsseminaret i Hønefoss kan du høste erfaringer fra valgene andre aktører har gjort

Tema:   Emballasjeoptimering
Sted:     Tronrud Engineering AS, Flyplassveien 21, Hønefoss
Dato:    16. november 2017
Tid:       10:00-13:30

PÅMELDING

I regi av NOK (Næringslivets Emballasjeoptimeringskomite) arrangerer Emballasjeforeningen og Grønt Punkt Norge regionalt seminar om emballasjeoptimering i Hønefoss 14. september.

10:00-10:15 Registrering av deltakere

10:15 -11:15
Presentasjon og omvisning hos Tronrud Engineering
,
Salgssjef Tor Gustavsen, Tronrud Engineering

Hva er NOK og hva er emballasjeoptimering?

Undervisningsleder Yngve Krokann, Emballasjeforeningen

Nye rammevilkår for emballasje i Norge og Europa

Direktør Kari Bunes, Emballasjeforeningen

Emballasjeoptimering i praksis

Martine Torget Hallset, Innovation and Product Development Manager i Smurfit Kappa Norpapp

Innsamling og gjenvinning av brukt emballasje i Norge
Kommunikasjonssjef Kari-Lill Ljøstad, Grønt Punkt Norge

13:15-  Lunsj

Seminaret vil gi deltakerne et godt og helhetlig innsyn i hva som gjelder og vil være retningsgivende for arbeidet med emballasjeoptimering. Hvilke regler og lover bedriften må følge for å sende sine produkter ut på markedet.

Målgruppe:

Målgrupper er alle som arbeider med emballasjeutvikling, markedsføring, salg og innkjøp av emballasje, forskning og utvikling. De samme regler vil gjelder også for importører av emballasje og ferdigpakkede varer. Deltakere vil få utdelt seminarmaterial med referanse til innleggene.

Deltakeravgift:
For medlemmer i Emballasjeforeningen og Grønt Punkt Norge er seminaret gratis.

MELD DEG PÅ HER